Marka Stili Kılavuzu Nasıl Oluşturulur?

Sizin için çalışan bir tasarım ekibiniz olmasa da, bir stil rehberi oluşturmak, görsel tutarlılığı korumanıza ve markanızın her detayında profesyonellik göstermenize yardımcı olacaktır. Bunu Instagramda çok görüyor olmalısınız. İçinde çalışmak için bir çerçeveye sahip olduğunuzda yeni tasarım projelerini ele almak da çok daha kolay.

How to Create a Brand Style Guide?


Logo Varyasyonları

Birçok markanın, çok yönlülük sağlamak için birincil logo bir veya iki alternatif logoları vardır. Müşteriler için tasarlarken, web sitesinde, kartvizitler ve diğer önemli materyallerde kullanılacak birincil logoyu tasarlamaya odaklanıyorum. Alternatif logolar, ana logonun boyutları veya yönü iyi bir uyum sağlaması veya boyutlarının küçültülmesi gerektiğinde kullanılır (Profil resimleri, faviconları, vb düşününün).

Markanızdaki profesyonelliği ve tutarlılığı korumak için her bir logo varyasyonunun nasıl ve ne zaman kullanılacağını belirtmek önemlidir. Bu soruları düşününü;
  • Logo hem web hem de baskı için aynı görünecek mi?
  • Logo beyaz zemin üzerinde nasıl görünecek? Logo renkli arka plan üzerinde nasıl gözükecek? Logo fotoğraf arka planında nasıl gözükecek?
  • Logonun etrafında ne kadar yer kalmalı?
  • Logonuza bir damla gölge eklenebilir mi,? Logonuz herhangi bir şekilde kabartılabilir veya süslenebilir mi?
  • Logonuz bir yöne doğru çevrili mi olacak?
  • Logonuzun minimum boyutu nedir?
Bu biraz detaylı ve aşırı görünebilir, ancak aerodinamik bir markayı sürdürmek için bu şeyleri dürüstçe düşünmek önemlidir.

Yazı

Yazı tipi seçimleriyle tüm web sitelerini gezen, web sitelerini ezici ve okuması zor olan bir çok işletme ve blog gördüm. Web ve basılı materyallerde karışıklığı azaltmak ve tutarlılık yaratmak için şu soruları göz önünde bulundurun;
  • Web için blog yazı tipi nedir? Aynı şekilde yazdırmak için blog yazı tipi nedir? Her biri için boyutları nedir?
  • Web için başlık yazı tipiniz nedir? Yazdırmak için başlık yazı tipiniz nedir? Her biri için boyutları nedir?
  • Ana yazı tipiniz herhangi bir nedenle kullanılamıyorsa, alternatif yazı tipleriniz nedir?
  • Yazı tipleriniz kalın ya da italik olabilir mi?
  • Karakterler (izleme) ile metin satırları arasında ne kadar boşluk bırakılmalı?
  • Yazı tiplerinden veya metin stillerinden herhangi biri için belirli karakter stilleri var mı?
Genelde, işler basit, profesyonel ve akıcı hale getirmek için genellikle marka başına 2-3 yazı tipi seçeneği öneririm.

Renkler

Ayrıca, markaları için tam renk değerlerini kullanmak yerine web siteleri için küçük renk seçiciyi kullanana girişimcilerin ve blog yazarlarının sayısında da şaşırdım. Renklerinizi düzene koymak ve tüm platformlarda aynı renk tonu ve gölgede olduklarından emin olmak için aşağıdaki soruları düşünün;
  • Ana marka renkleriniz neler? Ne için kullanılıyorlar?
  • İkincil marka renkleriniz neler? Ne için kullanılıyorlar?
  • Her bir renk için CMYK, RGB ve onaltılık değerler nelerdir? (Bu, renklerinizi düzenlemenizi kolaylaştırır ve aynı zamanda hızlı bir referans sağlar.)
  • Gövde metniniz ne renk? Başlıkların rengi nedir?
Bunu da okumak isteyebilirsin: Markalaşmada Renk Psikolojisi

Kalıplar, kenarlıklar ve açıklayıcı ögeler

Tüm bu sorularla burada bir trend görüyorsunuz, ancak amacım markanızla ilgili her ayrıntıyı düşünmenizi ve kasıtlı yönergeleri belirlemenizi sağlamaktır. Bu, desenler, sınırlar ve açıklayıcı ögeler gibi daha küçük marka unsurlarına taşır.
  • Markanızın grafik stili nedir? (Basit? Rahatsız edici? Artistik? )
  • Ne zaman ve hangi ortamlarda çizimler, desenler ve sınırlar kullanılmalıdır?

Fotoğraflar

Resimleriniz, markanızı, logunuz, yazı tipleriniz ve renkleriniz gibi diğer grafik ögeler kadar yansıtır. Marka stili rehberinizi bir araya getirirken aşağıdakileri göz önünde bulundurun;
  • Markanızın fotoğraf stili nedir? ( Parlak? Yüksek kontrast? Doymuş? )
  • Fotoğrafla birleştirilebilir mi?
  • Markanızda fotoğraflar ne zaman ve nerede kullanılmalıdır?
  • Fotoğraflar tamamen boşalmış mı yoksa her birinin etrafında bir sınır mı olmalı?
  • Fotoğraflarınızın konuları nelerdir?
Bu soruları düşündüğünüzde, uzun vadede sizi daha kolay hale getirmek için mümkün olduğunca ayrıntılı olmaya çalışın; detaylar hakkında bilinçli olmak, daha tutarlı ve profesyonel marka haline getiriyor.

Yorum Gönder

0 Yorumlar