1) Basitlik
Basit bir yaklaşım, bir logoyu çok yönlü hale getirir ve büyük bir mağaza işaretinden küçük bir web sitesi favicon'a (web tarayıcınızın sekmesindeki simge) kadar çeşitli ortamlarda kullanılmasını sağlar. En ikonik logoları düşünüyorsanız ( FedEx, Coca Cola, McDonald's ) meşgul veya karmaşık değiller; Onlar basit ve tanınabilir.
Sadelik ayrıca bir logoyu hatırlamayı kolaylaştırır. Tasarım okulunda, bir profesörün iyi bir logo olduğunu herkesin bellekten oldukça doğru bir şekilde çizebileceğini söyleyerek hatırlıyorum. Şu anda McDonald's 'M' 'yi rahatlıkla çizebileceğin konusunda bahse girerim. Bu ikonik bir logo işaretidir; bunu kalpten biliyorsun. Sadelik anahtardır ve belleğe bir logo yapıştırmaya yardımcı olur.
Sadelik ayrıca bir logoyu hatırlamayı kolaylaştırır. Tasarım okulunda, bir profesörün iyi bir logo olduğunu herkesin bellekten oldukça doğru bir şekilde çizebileceğini söyleyerek hatırlıyorum. Şu anda McDonald's 'M' 'yi rahatlıkla çizebileceğin konusunda bahse girerim. Bu ikonik bir logo işaretidir; bunu kalpten biliyorsun. Sadelik anahtardır ve belleğe bir logo yapıştırmaya yardımcı olur.
2) İlgi
Tanımlanması gereken iş için uygun değilse, bir logonun ne kadar güzel olduğu önemli değil. Örneğin, pembe muhtemelen bir spor takımının logosu için kullanılacak en iyi renk değildir ve bir banka logosu muhtemelen herhangi bir kadınsı hat içermemelidir. Mükemmel bir logo tasarımı, bir işletmenin endüstrisi ile ilgili olmalı ve ideal kitlelerine hitap etmelidir.
3) Gelenek
Logo tasarımı ile modaya ulaşmak kolaydır, ancak bir işletmenin süresi boyunca süren ikonik logolar; gelmez ve en yeni moda trendleri gibi gitmezler. Pepsi ve hatta Google gibi yıllardır var olan popüler markaların logolarını düşünün. Her on yılda bir yenilenebilir veya rafine edilebilirken, logoları zamansızdır.
4) Ayrım
Ayrıcalıklı bir logo, orijinal olan ve rekabet sırasında öne çıkan bir logo, akıllı bir tedavi ya da negatif alandaki bir görüntü ile olsun, kolayca fark edilebilir ve unutulmaz kılan, bu konuda benzersiz bir şeye sahiptir. Farklı logolar genellikle öne çıkmalarına yardımcı olacak bir özelliğe sahiptir. Sadece bir tane. Bu sadece bir logoyu hatırlamamakla kalmaz, aynı zamanda # 1'de konuştuğumuz basitlik özelliği ile de gider.
5) Ölçeklenebilirlik
İkonik bir logonun son özelliği ölçeklenebilirliktir. Büyük tasarımcılar, hem büyük reklam panolarında hem de küçük giysi etiketlerinde kullanılabilmeleri için logo oluşturduklarında bunu akıllarında tutarlar. Ölçeklenebilirlik, logoyu çok yönlü hale getirir. Grafik tasarımcılarının bir başparmak kuralı vardır: bir logo bir inç veya daha büyük boyutlara sahipse, tüm ayrıntılarını korumalıdır.
Her ikonik logo bu özelliklerin tümünü içerir mi? Şart değil; tasarımcılar kuralları ihlal ederek ve zaman zaman sisteme meydan okuyorlar. Ancak, marka bilinci oluşturma sürecinde bu yönergeleri izleyerek bir tasarımcı, unutulmaz, çok yönlü ve zamansız bir marka yaratmanın doğru yolunda olduklarından emin olabilir.
Her ikonik logo bu özelliklerin tümünü içerir mi? Şart değil; tasarımcılar kuralları ihlal ederek ve zaman zaman sisteme meydan okuyorlar. Ancak, marka bilinci oluşturma sürecinde bu yönergeleri izleyerek bir tasarımcı, unutulmaz, çok yönlü ve zamansız bir marka yaratmanın doğru yolunda olduklarından emin olabilir.
0 Yorumlar