İçerik Pazarlaması Çalışmalarınızı E-Posta Pazarlamayla Bütünleştirmenin 7 Yolu

Bu yazıda içerik pazarlaması ve e-posta pazarlaması çalışmalarınızı bütünleştirmeye odaklanırken içerik pazarlaması ile ilgili başka ipuçları da bulacaksınız.

Siz de burada listelediğimiz ipuçları ile içerik pazarlaması ve e-posta kampanyalarınızı besleyin. Paylaşımlarınızı ve erişimlerinizi artırın.

1. E-Posta Abone Listenizi Segmentlere Ayırın

Abone listenizi konum, yaş, cinsiyet, davranış ve ilgi alanlarına göre birden fazla segmente ayırmak, e-postalarınızı ve içerik pazarlama kampanyalarınızı birleştirme yolunda mükemmel bir ilk adımdır. Müşterilerinizi tercih ettikleri içerik türüne göre ayırarak daha gelişmiş segmentler de oluşturabilirsiniz.

Akıllı segmentler, izleyicileriniz için kişiselleştirilmiş içerik sunmanıza yardımcı olur. Bu şekilde, abonelerinizin yalnızca gerçekten istedikleri içeriği aldıklarını bilirsiniz.

2. Abonelerinize İçerik Tercihleri Hakkında E-Posta Anketleri Gönderin

Abonelerinizin ne istediğinden emin değilseniz, onlara sorun. Hoşgeldin e-postası göndermek yeni abonelerle iyi bir başlangıç yapmanın harika bir yoludur.

Yeni abonelere ne tür içerik almak istediklerini sorun. E-postalarınızı ne sıklıkta alacaklarını seçmelerini sağlayın. Bu, okuyucularınıza alakalı içerik sunmanıza yardımcı olacağı gibi abonelikten çıkanların sayısını azaltmanızı sağlayacaktır.

Refind’ın yeni abonelerine gönderdiği ve abonelerden kendilerine içerik sağlayacak platformları seçmelerini istediği bu hoşgeldin e-postası ideal bir örnek:



3. Abonelerinizi İçeriklerinizi Sosyal Medyada Paylaşmaya Teşvik Edin

İçeriklerinizi e-posta abonelerinize göndermek, blogunuzu olabildiğince çok göz önünde tutmak için çok önemlidir.

İçeriklerinizi ne kadar çok kişi görürse, çeşitli sosyal kanallarda paylaşılma olasılığı o kadar artar. Üstelik aboneleriniz (zaten markanızın takipçisi olan insanlar) içeriklerinizi arkadaşlarıyla paylaştığında, bu arkadaşların da e-posta listenize katılması daha olası hale gelir.

E-posta kampanyalarınıza sosyal paylaşım butonları ekleyebilir veya doğrudan içeriğinizi arkadaşlarıyla paylaşmalarını isteyen bir e-posta gönderebilirsiniz.

4. Tüm İçeriklerde Tutarlı Bir Marka Sesiniz Olsun

Mesajınızın gerçekten yankılanmasını istiyorsanız, markanızın sesinin platformlarda ve oluşturduğunuz her içerik boyunca tutarlı kalmasını sağlamalısınız. İçeriğinizi yayınladığınız platforma göre kelimelerinizi değiştirmeniz gerekse bile, genel olarak tonunuz, kitlenizin nereden geldiğine bakılmaksızın benzer olmalıdır.

Bu, blogunuzun, web sitenizin açılış sayfalarının ve e-posta içeriklerinizin, aynı kişiler tarafından yazılmış izlenimi bırakması gerektiği anlamına gelir.

5. Marka Sadakati ve Güven Oluşturun

2012 tarihli bu araştırmaya göre, insanların % 77'si Facebook gibi diğer izin tabanlı reklamcılık yöntemlerine göre e-posta pazarlamasını tercih ediyor. Çalışma eski olsa da, Facebook ve sosyal medyada kullanıcı güveninin büyük ölçüde azaldığı bilinen bir gerçek.

E-posta pazarlaması harika sonuçlar verir, çünkü aboneleriniz size e-posta adreslerini gönüllü olarak verir. Sizden haber almak isterler ve istedikleri zaman listelerinizden çıkmayı seçebilirler.

Şeffaf iletişim kurarak abonelerinize güven verebilir, onları listenizde tutmayı başararak marka sadakati sağlayabilirsiniz. Ayrıca, beklentileri belirleyerek ve bunlara sadık kalarak, abonelerinizin mahremiyetine saygı duyduğunuzu gösterirsiniz.

6. Abone Kazanımı İçin Blogunuzu Kullanın

Blogunuz, e-posta pazarlamanızı teşvik etmek için en iyi yollardan biridir. Okuyucular, blogunuzda gördüklerinden hoşlanıyorsa, değerli içerik sağladıysanız, e-posta adreslerini verme ihtimalleri yüksektir.

Okuyucularınızın e-posta listenize abone olmaları için blog sayfalarınıza ve içeriklerinize e-posta bilgisi toplayan özel araçlar ve eklentiler kurabilirsiniz.

Doğru veri analiziyle, abonelerinizin listenize tam olarak nerede katıldığını da izleyebilirsiniz. Bu bilgiler, hangi içeriğin en iyi performansı gösterdiğini ve etkileşimi desteklediğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Bu örnekte, Thrive Market, blog ana sayfalarından doğrudan haber bültenlerine kaydolmak için bir widget kullanıyor.



7. Farklı İçerik Konularını Test Edin

Sadık kitlenize yaptığınız e-posta pazarlama çalışmalarınızda iyi performans gösteren içerikleriniz sosyal medyada da iyi performans gösterebilir.

Facebook reklamlarının ortalama tıklama oranlarının düştüğü, ortalama tıklama başı maliyetlerin de arttığı bu dönemde, içeriklerinizi önce abone listenizde test etmek sosyal medyada paranızın karşılığını en iyi şekilde almanıza yardımcı olabilir.

1 Nisan Şaka Günü'nü Değerlendirin


Hazır yaklaşmışken 1 Nisan'dan da bahsedelim. İçerik pazarlamacıları için, 1 Nisan Şaka Günü bir fırsattır.

Hedef kitlenizi ve potansiyel müşterilerinizi eğlendirecek bir ürün duyurusu veya videosu ortaya koymak ve belki de bazı bağlantılar kazanmak amacıyla 1 Nisan'ı değerlendirebilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar