İçerik Pazarlaması Çalışmalarınızı Otomatikleştirmenin 7 Yolu

İçerik pazarlama otomasyonu, tekrarlayan içerik pazarlama görevlerini belirleme ve daha sonra bu görevleri araçlar ve uygulamalar yoluyla otomatikleştirme yaklaşımıdır. Amaç, pazarlamacıların genel içerik pazarlama stratejisi etkinliklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

İçerik pazarlama otomasyonu; strateji, planlama, oluşturma, dağıtım ve ölçümlemeye kadar içerik pazarlama sürecinin neredeyse her aşamasına uygulanabilir.

İçerik pazarlamacıların otomasyon kullanmasının nedeni, işlerini daha etkin bir şekilde yapmalarına yardımcı olmalarıdır.

1. Hangi İçeriği Oluşturmalıyım?

Hedef anahtar kelimelerinizde oluşturulan içerikleri takip etmek için Google Alerts'i kullanabilirsiniz. Google Alerts, infografik ve video gibi görsel içeriği iyileştirme konusunda özellikle yararlı olabilir. İçerik uyarıları Buzzsumo gibi ücretli araçlarda da ayarlanabilir.

2. Oluşturduğum İçeriğin Durumu Nedir?

İçerik oluşturma aşamalarını ve sürecini otomatikleştirmek için DivvyHQ kullanabilirsiniz. Bu araç, güncellenmesi gereken içeriği tanımlamamıza izin verir ve sizi bunun için uyarır.

3. İçeriklerinizi Sosyal Medyada Paylaşın

Sosyal Köprü, sosyal medya içeriklerinin tek bir arayüzden planlanmasını ve dağıtılmasını sağlayan ücretsiz bir İçerik Bulutu çözümüdür.

İçerik pazarlaması süreçlerinizi kesintisiz bir akışla yönetmek istiyorsanız Sosyal Köprü’nün bütünleşik yapısından yararlanabilirsiniz. Facebook ve Twitter paylaşımlarınızı sosyal köprü üzerinden planlayabilir ve dağıtabilirsiniz.

4. İçeriğimi Tanıtmalı mıyım?

İçeriklerinizin yayıncı sitelerinde görünmesi için en iyi fırsatları belirlemek amacıyla Outbrain aracını kullanabilirsiniz. 

SimpleReach, hangi içeriğin sosyal medyada iyi performans gösterdiğini söyleyerek, içerik tanıtımı için Facebook, Twitter veya Google reklamlarını kullanıp kullanmamaya karar vermenize yardımcı olur.

5. E-Posta Bülteninizi Otomatikleştirin

Bir blog yazısı yayınlandıktan sonra günlük bülteninizi göndermek için e-posta pazarlama araçları kullanabilirsiniz. Bu araçlar kişiselleştirilmiş maillerinizi otomatikleştirmenizi sağlar. MailChimp, Sendinblue Marketo, GetResponse ve HubSpot gibi e-posta pazarlama araçlarını inceleyip sizin için uygun olanı tercih edebilirsiniz.

6. Çeşitli İçerik Pazarlama Platformlarını Bağlayın

Web sitenizde topladığınız potansiyel müşteri bilgilerini otomatik olarak bülten listesine eklemek için Zapier kullanabilirsiniz. Zapier ayrıca, Twitter'da markanızdan bahsedenlere yanıt verebilmek için bir e-posta bildirimi göndererek sosyal medya platformlarınızı izlemenize yardımcı olur.

7. İçeriklerim Nasıl Performans Gösteriyor?

Birçok içerik pazarlama aracının güzel tarafı, kolayca özelleştirilebilmeleridir. Google Analytics'te her ay hangi içeriğin ve sayfaların en fazla trafik ve dönüşüm sağladığını gösteren bir rapor ayarlayabilirsiniz.

Kaynak: İçerik Bulutu

Yorum Gönder

0 Yorumlar