Blender Arayüzü

Blender Varsayılan başlangıç ​​penceresi
Blender varsayılan başlangıç ​​penceresi

Blender başlatıldıktan ve başlangıç ekranı kapatıldıktan sonra karşımıza çıkan ekran bu şekildedir. Tüm platformlarda görünüş aynıdır değişmez.

Bu yazıda blender programının arayüzünü sizlere basitçe anlatmaya çalıştım. Arayüzdeki bölümleri tek tek anlatmaya çalışacam.

Arayüz Elemanları

Blender arayüzü aşağıda belirtilen dört ekrana ayrılmıştır:
  • Üst çubuk (Mavi)
  • Araç ayarları (Sarı)
  • Editörler (Yeşil)
  • Durum çubuğu (Kırmızı)
Büyük editörler ekranı ayrıca farklı editörleri içeren Alanlara bölünmüştür . Arayüz çalışma alanlarını kullanarak belirli görevleri eşleştirmek için özelleştirilebilir , bu daha sonra kullanılmak üzere adlandırılabilir ve kaydedilebilir. Mizanpaj çalışma alanı aşağıda açıklanmıştır.

Blender'ın varsayılan Ekran Düzeni. Üst çubuk (mavi), Araç ayarları (sarı), Editörler (yeşil) ve Durum çubuğu (kırmızı).
Blender'ın varsayılan Ekran Düzeni. Üst çubuk (mavi), Araç ayarları (sarı), Editörler (yeşil) ve Durum çubuğu (kırmızı).

Çalışma Alanı

Blender varsayılan başlangıç ​​düzenleyicileri ekranında "Düzen" çalışma alanını gösterir. Bu çalışma alanı aşağıdaki Editörleri içerir :

  • Sol üstte 3B Görünüm.
  • Outliner (3B ekranındaki neslerin listelendiği alan) sağ üstte.
  • Sağ altta Özellikler editörü.
  • Sol altta zaman çizelgesi.

Editörün Bileşenleri

Genel olarak bir düzenleyici, çalışmanızı Blender'ın belirli bir bölümünde görüntülemek ve değiştirmek için bir yol sunar.

Editörler Bölgelere ayrılmıştır . Bölgeler, içine yerleştirilmiş düğmeler, kontroller ve aletler içeren sekmeler ve paneller gibi daha küçük yapıya sahip elemanlara sahip olabilir.

3B Görünüm editörü
3B Görünüm editörü.
Başlık (yeşil), Ana bölge (sarı), Araç çubuğu (mavi), Yan çubuk (kırmızı) ve Operatör paneli (pembe).

Yorum Gönder

0 Yorumlar